Nutrienţii şi fertilitatea

sacoşa-de-cumpărăturiAm compilat o listă ce conţine nutrienţii care sunt importanţi pentru fertilitatea dumneavoastră  şi, de asemenea, vă indică alimentele naturale în care se regăsesc aceşti nutrienţi.

Ce susţine

Se regăseşte în

Nutrient

Consistenţa mucusului cervical şi calitatea spermei

Ardei gras, broccoli, citrice, roşii, fructe de pădure, cartofi, spanac

Vitamina C

 

 

 

Dezvoltarea celulelor sexuale şi a embrionului, producerea de hormoni sexuali feminini

Ouă, fructe şi legume galbene, lapte şi produse lactate, legume verzi cu frunze, peşte

Vitamina A

 

 

 

Ovulaţia (împreună cu vitamina C), dezvoltarea celulelor sexuale şi a embrionului

Ouă, legume cu frunze, nuci, germeni de grâu şi uleiuri presate la rece

Vitamina E

 

 

 

Important pentru calitatea spermatozoizilor şi cantitatea acestora

Peşte, ouă, lapte, unt, lumina soarelui

Vitamina D

 

 

 

 

Producerea de hormoni sexuali, dezvoltarea celulelor sexuale şi a embrionului

Broccoli, spanac, varză creaţă, varză de Bruxelles, andive, drojdie, roşii, portocale, boabe de soia, pătrunjel

Acid folic, vitamina B6 şi B12

 

 

 

Producerea de hormoni tiroidieni şi este important, astfel, pentru controlul ciclului (şi pentru dezvoltarea fătului)

Sare de masă iodată, sare de mare, peşte de apă sărată, salata mielului, măcriş de baltă, ouă

Iod

 

 

 

Fertilitatea (deficitul acestuia creşte riscul de avort spontan)

Carne, peşte, ouă, legume verzi cu frunze,  broccoli, fructe uscate, cireşe

Fier

 

 

 

Coagularea sângelui la mamă şi copil, echilibru hormonal, calitatea spermatozoizilor şi cantitatea acestora

Cereale, legume verzi cu frunze, sardine şi crustacee, lapte şi produse lactate

Calciu

 

 

 

Fertilitatea generală

Legume verzi cu frunze, leguminoase, tofu, banane

Magneziu

 

 

 

Ciclul menstrual, creşterea şi divizarea celulelor fetusului, spermatozoizii, producerea de testosteron

Peşte, fructe de mare, ouă, produse din făină integrală, leguminoase, ghimbir, ciuperci, carne

Zinc

Deficitul de acid folic

Acidul folic şi sarcina: Societatea Germană de Nutriţie se plânge cu privire la faptul că femeile cu vârste cuprinse între 25 şi 51 de ani suferă de un deficit de aşa-numit micronutrient. Presupusa cauză o constituie parţial pilula contraceptivă, care reduce în special absorbţia de acid folic şi iod. Şi chiar aceşti nutrienţi sunt cei care joacă un rol vital în fertilitate (şi pentru copilul nenăscut).

Luaţi acid folic atunci când planificaţi să aveţi un copil

De ani de zile, doctorii au recomandat ca practică de rutină, femeilor însărcinate, să ia un preparat pe bază de acid folic, deoarece acesta încurajează crearea celulelor copilului în pântec şi previne prin aceasta, de exemplu, o malformaţie a tubului neural (spina bifida) la copilul nenăscut. Acidul folic este conţinut îndeosebi în broccoli, varză creaţă, varză de Bruxelles, spanac, andive, pătrunjel, roşii, boabe de soia, dar şi în gălbenuşul de ou şi în drojdie.
Adesea, acidul folic este absorbit în cantitate insuficientă din alimente sau este transformat în mod inadecvat în procesul de metabolism.
Prin urmare, doctorii recomandă ca femeile care doresc să aibă un copil să înceapă să ia tablete de acid folic dinainte de a rămâne însărcinate. Aceasta asigură primirea de către embrion a unei cantităţi suficiente, în faza de început a sarcinii. În special femeile care iau de mult timp pilula contraceptivă suferă adesea de un deficit neobservat de acid folic. Conform descoperirilor din zilele noastre, preparatele corespunzătoare ar trebui să conţină  800 yg de acid folic, dintre care 400 ug reprezintă metafolina, o formă a acidului folic activă din punct de vedere biologic.
Preparate pe bază de acid folic sunt disponibile la vânzare în toate farmaciile de renume.

Iodul este important pentru hormoni

Iodul şi sarcina: dacă trăiţi într-o regiune cu deficit de iod, trebuie să ingeraţi cantităţi crescute de iod, astfel încât tiroida dumneavoastră, şi astfel şi producţia dumneavoastră de hormoni, să funcţioneze în mod corespunzător, iar celulele nervoase şi cerebrale ale copilului dumneavoastră nenăscut să se poată dezvolta în mod adecvat. Utilizaţi sare de masă iodată sau sare de mare şi mâncaţi peşte de apă sărată, salata mielului, măcriş de baltă şi ouă în mod regulat.

Fier pentru un sânge sănătos

Fierul şi sarcina: Multe femei suferă de un deficit de fier. Acest deficit de fier este cel mai pronunţat atunci când pierdeţi sânge după menstruaţie şi în timpul sarcinii. Ar trebui să introduceţi fierul în aportul dumneavoastră de alimente şi puteţi îmbunătăţi utilizarea fierului bând suc de portocale. Vitamina C conţinută în portocale încurajează organismul să utilizeze fier. Mâncaţi mai multe alimente care sunt bogate în fier, ca de exemplu carne roşie, peşte şi ouă. Puteţi cumpăra sucuri îmbogăţite cu fier din farmacii sau magazine cu alimente sănătoase; aceste sucuri sunt adesea mult mai digerabile decât preparatele pe bază de fier.

Calciu pentru oase

Calciu şi sarcina: Oasele noastre primesc, în marea lor majoritate, cantităţi suficiente de calciu din hrana pe care o consumăm. Dar copilul nenăscut, deja din cea de-a patra săptămână a sa în pântece, adică înainte de testul de sarcină cu rezultat pozitiv, necesită cantităţi suplimentare de calciu din organismul mamei sale, pentru formarea oaselor şi dinţilor. Din acest motiv, ar fi bine să începeţi să luaţi mult calciu imediat. Sunt recomandate în primul rând laptele şi produsele lactate, dar acestea pot fi uneori greu de digerat. Cerealele, legumele verzi cu frunze, păpădia, sardinele şi crustaceele conţin niveluri foarte ridicate de calciu. Puteţi, de asemenea, să obţineţi calciu suplimentar din apă minerală îmbogăţită cu calciu.

Vitamina D şi soarele

Vitamina D şi sarcina: Vitamina D este una dintre vitaminele solubile în grăsime, care sunt eficiente numai atunci când sunt consumate du grăsimi. Prin urmare, mâncaţi unt şi peşte şi beţi lapte. Pentru a primi o cantitate adecvată de vitamina D, ar trebui, de asemenea, să petreceţi mult timp afară şi să înmagazinaţi energie solară! Datorită faptului că vitamina D reglează cantitatea de calciu din organism, ea este, de asemenea, responsabilă pentru rezistenţa şi stabilitatea oaselor.

Nu esistă produse care să se potrivească cu această selecţie